13 februari: manifestatie voor kwaliteitsvolle openbare diensten

VSOA
28.01.2025

Een welvarende en kwaliteitsvolle samenleving kan niet zonder een sterke openbare dienstverlening. Een voortreffelijke en kwalitatieve openbare dienstverlening is echter maar mogelijk wanneer er voldoende geïnvesteerd wordt in mensen en middelen, in goede werkomstandigheden en in een goed pensioen. Een sterke sociale dialoog en het waarborgen van syndicale rechten zijn dan ook een noodzaak.

Op 13 februari wordt er gemanifesteerd voor:

performante, toegankelijke en betaalbare openbare diensten die iedereen de dienstverlening geven waar ze recht op hebben. Openbare diensten vormen immers de eerste pijler in het behoud van onze koopkracht; 

meer structurele middelen en voldoende personeel zodat openbare diensten hun taak op een correcte manier kunnen vervullen en zo de burger de zekerheid, gelijkheid en veiligheid bieden waarop ze rekenen; 

respect voor de gemaakte afspraken rond een correcte verloning en een einde aan de aanvallen op de overheidspensioenen; 

een degelijk statuut, goede en veilige arbeidsvoorwaarden, zodat werken voor de overheid opnieuw aantrekkelijk wordt; 

een ernstig sociaal overleg om tot echte oplossingen te komen voor de problemen waarmee openbare diensten en hun personeel af te rekenen hebben.

Download hier de affiche.


Afspraak op 13 februari 2025 om 10u30 aan de Koning Albert II-laan te Brussel.

 
Ook het onderwijs maakt deel uit van die openbare dienstverlening!
Meer informatie volgt!